1 sierpnia 2017

Wydziałowy System Zapewnienia Jakości Kształcenia

 

Funkcjonowanie WSZJK na Wydziale Pedagogiki, Psychologii i Socjologii od roku akademickiego 2016/17

W celu realizowania zadań i procedur USZJK  dziekan powołał  Wydziałową Komisję ds. Jakości Kształcenia, zwaną dalej Wydziałową Komisją.

Do zadań Wydziałowej Komisji należy w szczególności:

  • wdrażanie ogólnouczelnianych procedur, opracowanych przez Uczelnianą Radę, służących zapewnianiu jakości kształcenia na kierunkach studiów pierwszego i drugiego stopnia, jednolitych studiach magisterskich, studiach doktoranckich oraz studiach podyplomowych prowadzonych na wydziale,
  • opracowanie i przedstawianie dziekanowi propozycji działań w zakresie doskonalenia jakości kształcenia na wydziale, w szczególności poprawy organizacji warunków kształcenia oraz modyfikacji oferty dydaktycznej,
  • analizowanie programów kształcenia na kierunkach studiów prowadzonych przez wydział, w szczególności pod kątem ich zgodności ze strategią i misją uczelni oraz wydziału, a także z wymaganiami wynikającymi z powszechnie obowiązujących i wewnętrznych przepisów prawa,
  • monitorowanie procesu kształcenia pod kątem poprawności doboru metod kształcenia i metod weryfikacji efektów kształcenia do zakładanych efektów kształcenia oraz prawidłowości przypisywania punktów ECTS,
  • analizowanie i publikowanie rezultatów oceny jakości kształcenia,
  • rekomendowanie działań niwelujących nieprawidłowości w procesie kształcenia rozpoznane w toku oceny jakości kształcenia,
  • analizowanie wyników monitoringu losów zawodowych absolwentów wydziału,
  • opiniowanie współpracy z interesariuszami zewnętrznymi,
  • przedstawianie dziekanowi, radzie wydziału oraz Uczelnianej Radzie sprawozdań z funkcjonowania systemu zapewniania jakości kształcenia na wydziale.

 

Działania podejmowane przez Wydziałową Komisję, zmierzające do zapewnienia jakości kształcenia na wydziale, realizowane są zgodnie z zapisami USZJK i harmonogramem obowiązującym w Uczelni.

W skład Wydziałowej Komisji ds. Jakości Kształcenia, od października 2018 roku wchodzą:

  • Przewodnicząca
    • dr Elżbieta Kołodziejska
  • Przedstawiciele nauczycieli akademickich zaliczani do minimum kadrowego kierunków studiów prowadzonych przez wydział
    • dr hab. Jarosław Bąbka, prof. UZ
    • dr Edyta Bartkowiak
    • dr hab. Iwona Grzegorzewska, prof. UZ
    • dr Joanna Frątczak-Mueller
    • dr Anna Góralewska-Słońska
    • dr Ewa Kowalska
    • dr Anna Korlak-Łukasiewicz
    • dr Edyta Mianowska
    • dr Dorota Szaban
    • dr Jarosław Wagner
  • Przedstawiciele studentów i doktorantów
    • Anna Szulc
    • vacat
  • Inne osoby wskazane przez dziekana
    • dr Anita Famuła-Jurczak
    • mgr Agata Szuba
    • dr Magdalena Zapotoczna

 


 

Wydziałowa Komisja, na pierwszym posiedzeniu w dniu 17.10.2016, określiła swoją strukturę, wyodrębniając Sekcję ds. weryfikacji efektów kształcenia złożoną z przedstawicieli każdego z pięciu kierunków studiów prowadzonych na wydziale.

W związku ze zmianami struktury organizacyjnej wydziału na posiedzeniu w dniu 18 grudnia 2017 ustalono nowy skład sekcji weryfikacji.
Aktualnie jej członkami są:

  1. Pedagogika – dr Edyta Mianowska
  2. Pedagogika Specjalna – dr hab. Jarosław Bąbka, prof. UZ
  3. Praca Socjalna – dr Anna Korlak-Łukasiewicz
  4. Psychologia – dr Anna Góralewska-Słońska
  5. Socjologia – dr Joanna Frątczak-Mueller

 

Zadaniem Sekcji ds. weryfikacji efektów kształcenia jest wypracowanie metod i okresowa weryfikacja (współpraca z zespołami złożonymi z minimum kadrowego) efektów kształcenia na kierunkach studiów poprzez analizę:

  • macierzy efektów kształcenia,
  • zagadnień egzaminacyjnych – porównanie z efektami kształcenia,
  • tematów prac dyplomowych – odniesienie do efektów kształcenia,
  • prac okresowych studentów i doktorantów,
  • protokołów ocen z przedmiotów i praktyk,
  • sylabusów przedmiotów,
  • innych dokumentów związanych z procesem kształcenia.

Sekcja po zakończeniu procesu weryfikacji przedstawia wnioski Komisji ds. jakości kształcenia oraz dziekanowi wydziału.

 


 

Sprawozdania z funkcjonowania systemu